SMS-y uczą kreatywności

Naukowcy zajmujący się badaniem języka twierdzą, że pisanie SMS-ów rozwija kreatywność i umiejętność wyrażania się w piśmie. Treści SMS muszą być krótkie i pisze się je szybko.

Naukowcy zajmujący się badaniem języka twierdzą, że pisanie SMS-ów rozwija kreatywność i umiejętność wyrażania się w piśmie. Treści SMS muszą być krótkie i pisze się je szybko.

W kilkunastu słowach trzeba umiejętnie zmieścić wszystko, co chce się przekazać. Jest to zupełnie nowa forma komunikacji, a więc charakteryzuje ją własny, niepowtarzalny styl. Używa się skrótów, zwłaszcza w języku angielskim, który w potocznej mowie także jest skracany oraz emotikonów - znaków, wykorzystujących interpunkcję do wyrażania uczuć i nastroju. W odpowiedzi nie trzeba bowiem koniecznie pisać: "Cieszę się", można wpisać znak: :-). Wszyscy już zdążyliśmy się zaznajomić z emotikonami w listach elektronicznych. Tym wygodniej używać się ich w SMS-ach.Krytycy tego nowego i popularnego sposobu porozumiewania się twierdzą, że krótkie wiadomości, pisane w pośpiechu zubożają język i osłabiają umiejętność czytania i pisania. Andrew Wilson, redaktor magazynu "Onesixty", piszący o poetyce "języka wiadomości" uważa, że jest odwrotnie - taka forma wymaga wyobraźni i uczy kreatywności. Krótka wiadomość zmusza do jasnego, logicznego wyrażania się. Dodając do tego śmieszne emotikony - otrzymujemy nową, zabawną formę porozumiewania się, preferowaną zwłaszcza przez nastolatków i młodych ludzi.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy