Inteligentne telewizory za mądre dla ich właścicieli?

Możliwość przeglądania stron internetowych, ściągania aplikacji - telewizory najnowszej generacji mają wiele do zaoferowania. Mimo to konsumentów nie interesują te technologiczne nowinki. Jedyne, co chcą robić za pośrednictwem telewizora, to oglądać telewizję.

Jak wskazują najnowsze badania przeprowadzone przez NPD Connected Intelligence konsumenci ignorują "mądre" funkcje w swoich telewizorach.


"Jak na razie niewielu użytkowników korzysta z dodatkowych opcji w swoich telewizorach" - przyznaje John Buffone, dyrektor NPD Connected Intelligence. "Zbyt wiele dostępnych funkcji sprawia, że korzystanie z telewizora zaczyna być wyzwaniem i wywołuje mieszane uczucia wśród jego użytkowników. Zanim uda nam się dojść do pożądanej funkcji, musimy przejść przez skomplikowane menu" - dodaje.


John Buffone podkreśla, że inteligentne telewizory mają rację bytu tylko wtedy, gdy ich obsługa będzie tak prosta jak zmiana kanału. Zanim to jednak nastąpi, Buffone radzi producentom skoncentrować się na jakości sprzętu, a nie ilości funkcji w nim umieszczanych.

Reklama


Specjalista zauważa również, że niektóre z funkcji są niepotrzebne. "Sieci społecznościowe, takie jak Twitter, umieszczane w odbiornikach, nie mają sensu. I tak większość z nas, aby sprawdzić Facebooka czy Twittera będzie korzystała w tym celu z tabletów, smartfonów czy laptopów" - przekonuje Buffone.

PAP life
Dowiedz się więcej na temat: telewizja | pilot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy