Greenpeace żąda od Samsunga przejścia na zerową emisję CO2
Greenpeace udostępnił bardzo ciekawy spot reklamowy uderzający bezpośrednio w Samsunga. Organizacja działająca na rzecz ochrony środowiska chce przekonać koreańskie przedsiębiorstwo na zminimalizowanie emisji CO2 powstałego na skutek produkcji elektroniki.
Samsung od lat jest globalnym liderem w produkcji i sprzedaży smartfonów. Koreańskie przedsiębiorstwo nie skupia się na tworzeniu wyłącznie urządzeń mobilnych, a w jego szerokiej ofercie znajdują się również wszelakie artykuły RTV i AGD. Masowe wytwarzanie elektroniki wiąże się z negatywnym wpływem na środowisko. Szczególnie, że wielu współpracowników firmy korzysta z energii pozyskanej ze spalania węgla.
Profil Greenpeace East Asia opublikował na Twitterze reklamę społeczną, mającą nakłonić koreańskie przedsiębiorstwo do zaprzestania wykorzystywania węgla do produkcji swoich urządzeń. Reklama przedstawia egzemplarze najnowszego Samsunga Z Flip 3, który składa się i rozkłada imitując ruchy skrzydeł ptaków. Wtedy można przeczytać, że jest to najnowszy smartfon Samsunga - inteligentny, lśniący, najnowocześniejszy i wyprodukowany z użyciem węgla i innych paliw kopalnych.